Av ugglan - 25 juni 2008 16:28

Idag är det 15år sedan jag och Gubben träffades!

Jag blev väckt i morse med ett litet gulligt paket och ett TACK för dessa 15 åren. Gulligt va!!

Paketet innehöll en klocka, kanske tycker han att jag ska passa tiderna lite bättre.....

Kram på dig Gubben!!! AJ LÖV JO

Av ugglan - 24 juni 2008 22:56

Nu segar sig dagarna fram trots att det är lugnt på jobbet. Jag bara längtar efter semester med familjen. Har precis lagt in lite bilder från Fjällbacka, "skrålla" gärna ner och titta (lördag21/6).

Ikväll tittade jag först på allsång på Skansen, det var verkligen inget att ha..... Sen blev det morden i Midsommer och det börjar bli lite väl ut tjatat eller vad tycker ni?

Ha det så gott. Kram Ugglan

Ps. 8 arbetsdagar kvar tills det är semester.

Av ugglan - 22 juni 2008 22:28

En av mina kollegor har pratat om en restaurang som heter Telegrafen och ligger i Grebbestad. Idag gjorde vi oss en tur dit och åt mat. Gubben och lilla tjejen valde husmanskost, pannbiff och mos men de tyckte att det smakade sådär. Jag smakade och tyckte det var helt okej.... Jag och den äldsta tjejen beställde fisksoppa och den var sååååå go. Prova den om ni får möjlighet!!

Telegrafens Fisksoppa

En Bohuslänsk fisksoppa med rotfrukter & musslor, toppad med en bit halstrad torskfisk & en persiljecrème

Nu ska jag krypa till kojs för imorgon far vi hem till Värmland igen för att jobba två veckor till innan semester. Jag börjar vid lunch tid imorgon och det känns skönt att man inte behövde åka hem idag när det var så mycket trafik efter vägarna.

Just nu smattrar det inte på husvagnstaket utan det DUNDRAR! Det bara vräker ner regn. Tänk vilken tur vi haft under midsommarafton och midsommardagen då solen varit framme.

Sov så gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 21 juni 2008 23:58

Idag har vi varit in till Fjällbacka. Vi gick i kungsklyftan (där de spelade in delar av Ronja Rövardotters film). Jag nästan grät när jag skulle gå upp för den branta trappan, men upp kom jag!!

Det finns några trevliga inredningsbutiker inne i fjällbacka. Det får nog bli några turer dit i sommar. Fjällbacka är så vackert!

I morgon kanske det blir ett besök på restaurangen Telegrafen inne i Grebbestad. De ska tydligen ha riktigt goooo mat där.

Sov så gott. Kram Ugglan

Av ugglan - 20 juni 2008 13:01

Fäskpotatisen står på spisen. Sillen är upplagd. Skinkan framtagen osv. Och tro det eller ej men solen är också framme! Vill önska er alla:

Av ugglan - 20 juni 2008 00:07

Har precis hoppat ner i sängen. Det har regnat sedan vi kom fram till campingen och det smattrar så härligt på taket. Imorgon hoppas vi på bättre väder. Ett par kompisar och deras barn har kommit hit ner, fast de sover i tält. Stackare, för det är inte speciellt varmt, de fick låna vår fläkt som vi har i förtältet, hoppas de inte fryser allt för mycket. Det känns faktiskt lite orättvist att jag kan ligga här i värmen och blogga......

Godnatt alla bloggvänner.

Av ugglan - 19 juni 2008 17:37

Sitter  just nu i förtältet och bloggar, JIPPI! Har väntat länge på att detta ska fungera härifrån. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge....

Det har varit fullt upp sista tiden och därför har jag inte kunnat vara så aktiv här på bloggen. Det blir nog bättre när jag får semester (två veckor kvar).

I måndags fyllde min äldsta tjej år! GRATTIS på födelsedagen!Hoppas att du tyckte din dag var bra. Själv tyckte jag att maten du valde var supergod!

I tisdags var det fullt ös hemma hela eftermiddagen, jag kom inte i säng förrän vid 00.00 på natten.

Och igår var jag ute och åt med en arbetskamrat som gick i pension. Vi åt räkor, det var räkfrossa och man fick äta hur mycket man ville, mums... väl hemma så blev det fotboll, men den matchen har jag redan glömt.....

Av ugglan - 15 juni 2008 23:13

I fredags fick yngsta tjejen gå på sin skolavslutning trots att hon hade ont i halsen. Min bror och hans dotter följede med äldsta tjejen på skolavslutningen och Gubben följde med yngsta tjejen. Själv så hade jag skolavslutnings firande med mina elever. Det är något visst med att jobba i skolans värld, speciellt vid skolavslutningar, lucia, påsk och jul. Man missar liksom aldrig orsaken till traditionerna.....

Eftersom jag själv jobbar i skolan så har vi som tradition att vi går ut och äter med våra barn på kvällen. Detta eftersom jag inte alltid har möjlighet att vara med mina egna på avslutningarna. Efter att vi ätit så gick vi till torget. Jag måste säga att Karlstad kommun ordnar så bra för alla ungdomar på torget.

Det är naturligtvis en nykter tillställning men visst såg man en och annan ungdom som säkert smakat på något med % i. Det fanns många vakter, ambulanspersonal och personal från socialförvaltingen. Förhoppningsvis fick de en lugn kväll.

Det bjöds på aktiviteter som  gitarhero, singstar, band som spelade, mat och drickbackestaplings tävling.

Oj, vad högt en del kom. Det killade i magen när man stod brevid och tittade.

Sen på lördag så var det städtaim och besök av släkten. De firade äldsta tjejen som fyller år i morgon. Vid halv fem tiden åkte vi hem till brorsan och hans familj. Vi åt gott och grillade. Tyvärr blev man inte på toppenhumör efter matchen. Men vi får heja vidare på onsdag.

Imorgon fyller äldsta tjejen 11år. Hon har beställt fläskfilé och färskpotatis till mat, mums.

Nu ska jag hoppa i sängen, den är renbäddad och det luktar så härligt.